Startklar -introduktion till Yesbox

För att få bästa möjliga introduktion till träning med oss har vi tagit fram Startklar!

Just nu är Startklar den enda vägen in på Yesbox, då vi under Corona pandemin inte har möjlighet att erbjuda gästträning.

Nästa kursstart är den 27/1-21. Kurstillfällen är onsdagar kl.20.00, torsdagar kl.20.15 och söndagar 16.30. Sista söndagen är en ”ta igen” gång om du missar något tillfälle!

Kommande kursstart under våren; 9/3, 21/4 och 26/5

Startklar är en kurs som omfattar allt från ”nybörjare” till dig som behöver lite uppdatering/uppfräschning. Vi går grundligt igenom teknik och banar in rätt rörelser i de olika moment som vår träningsform innebär.

Vi går igenom olika skalningar = anpassningar på övningar, och tittar även på olika moment som kan innebära skaderisker beroende på hur och av vem de utförs. Och hur du bygger styrka och teknik för att komma vidare i din träning.

Startklar ger också en inblick i hur du på bästa sätt kan anpassa vikter och teknik, så att du får ut så mycket som möjligt av dina pass.

För att som ny medlem få tillgång till våra 75min workouts behöver du ha genomfört Startklar. Utan genomförd Startklar har du tillgång till Express pass, Conditioning, TeamWod, Yoga och 3d-pass.
Är du erfaren inom funktionell träning och känner att du har kunskap och erfarenhet utan att gå Startklar; då bokar du in dig på en gästträning på 75 min CoachadWod och så gör våra coacher en individuell bedömning på plats. Kostnaden för gästträning drar vi av på ditt medlemskap.

Detta är en kurs där du får ”mycket pang för pengarna” då det är 8 tillfällen á 60 min för endast 995kr.

Vi har delat upp kursen i följande:
1. Upppvärmning och nedvarvning – varför är det viktigt? Vad bör du tänka på? Hur kan du anpassa till just dina behov?
2. Roddteknik – vad säger det som står på displayen dig? Vilken information får du ut? Hur drar du rätt, för att få så stor effekt som möjligt av varje drag? Vilket motstånd passar dig?
3. DB (hantelteknik) – teknik och olika moment. Hur hanterar vi hantlar i olika positioner? Vilka vikter bör du klara i olika moment? Hur minimerar vi skaderisk?
4. KB (kettlebell teknik) – varför kettlebells? Hur kan jag använda dessa i olika moment? Hur får jag till swingar på ett säkert och effektivt sätt?
5. Lättare gymnastik – Pull-ups inklusive alla skalningar, för de som är redo; beatswings och kipp. HSPU – styrka, teknik och säkerhet.
6. Böj och drag – grundmoment för att klara bland annat olympiska lyft. Hur bygger vi styrka som vi kan överföra på andra övningar?
7. Clen and jerk – teknik!
8. Snatch – teknik!

Så här anmäler du dig;

  • Köp kursen i Gymsystems
  • Sänd ett Mail till yesboxsussie@gmail.com med din anmälan till nästa kursstart
  • Vi återkopplar om kursstart och bokar in dig på första tillfället

Har du några frågor och funderingar angående kursen sänd ett mail till yesboxsussie@gmail.com.

Första gänget som genomfört kursen med bravur! Välkomna till YesBox